ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ НЕФТЕГАЗОВОГО ПРОФИЛЯ ПОСРЕДСТВОМ ИЗУЧЕНИЯ СОЦИАЛЬНО-ГУМАНИТАРНЫХ ДИСЦИПЛИН

Авторы

  • Намазова Ш.А

Ключевые слова:

компетентность, профессиональная компетентность, коммуникативная компетентность, коммуникативные умения, инвариантная методика

Аннотация

Данная статья посвящена исследованию проблемы формирования профессиональной компетентности студентов посредством выявления дидактического потенциала социально-гуманитарных дисциплин, изучаемых в техническом вузе. Кроме того, в статье представлена методика формирования профессиональной компетентности студентов технического вуза.

Библиографические ссылки

Yemelyanov Yu.N. (2006) Theory of formation and practice of improving communicative competence.- M.: Education, 2015. p. 183.

Zimnyaya I.A. (2006) Competence approach. What is its place in the system

of approaches to educational problems // Higher education today. M.: 2006. № 8. P. 20-26.

Znamenskaya S.V. (2003) Theoretical aspects of studying the problems of developing communication skills // Materials of the 48th scientific-methodical conference. Stavropol, SSU, 2003. P. 36–37.

Zotova IN. (2006) Communicative competence as an aspect of socialization

of adolescents in the conditions of informatization of society // Actual social and pedagogical problems of personality development in the educational space of the XXI century. Kislovodsk, 2006, p. 109.

Mirziyoyev Sh.M. (2017) Critical analysis, strict discipline and personal responsibility should become the norm in the activities of every leader. T.: Uzbekistan, 2017.Р-?

Petrovskaya L.A. (2012) Competence in communication: socio-psychological training. M.: Publishing house of Moscow State University, P. 348

Raven J. (2002) Competence in contemporary society. Identification, development

and implementation/John Raven. - M.: KOGITO-TSEPTR, 2002. P. 345

Shishov S.E. (2002) Competence approach to education: whim or necessity? /

S.E. Shishov, I. G. Agapov // Standards and monitoring in education. March-April 2002. P. 58–62.

Загрузки

Опубликован

2021-12-28